zondag 16 november 2014

De workshop

Gisteren heb ik mijn eerste workshop bij het Wolhuis gegeven. Ik vond het best wel spannend; Zal ik op tijd arriveren? Wat voor mensen zullen er komen? Zullen ze het leuk en gezellig vinden? Zullen ze het begrijpen en niet helemaal gefrustreerd raken? Als er maar geen haaknaalden door de lucht vliegen... Met al deze vragen en mijn gehaakte tapestry werkstukken ging ik in alle vroegte op pad.
Eenmaal in de winkel hebben we alles klaargelegd en heeft Ria het lekkers op een mooie etagère uitgestalt en de koffie gezet. Uiteindelijk zijn er zeven dames gekomen voor de workshop. Alle dames kregen een patroon en een haaknaald uitgedeeld. Toen was het tijd voor het leukste onderdeel van de workshop, het uitkiezen van vijf kleuren haakkatoen. Het uitkiezen van de kleuren was voor de meeste dames al een hele belevenis, er is ook zoveel keus.
Na een korte instructie zijn we meteen aan het werk gegaan en liep ik rond om te assisteren. Net als in mijn klas op school heeft de één meer begeleiding nodig dan de ander. Het bleek dat de dames het nog best wel lastig vonden, zoveel draden tegelijk om te hanteren, niet te strak en niet te los haken, wanneer moet je van kleur wisselen? Hoe zorg je ervoor dat de draden niet in de knoop raken? Al deze vragen zijn tijdens de workshop aan bod gekomen. Na afloop van de workshop namen de dames nog even van de gelegenheid gebruik om lekker te gaan shoppen in de winkel.
Het was een zeer geslaagde en productieve ochtend. De dames gingen geïnspireerd naar huis, om de tasjes verder af te maken. Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten!
Volgende week vrijdag vindt workshop nummer 2 plaats.
Wil je graag aanschuiven? Dat kan, er zijn nog enkele plekken vrij, schrijf je in via het Wolhuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten