zondag 22 maart 2015

Paaseieren haken

Via Instagram raakte ik geïnspireerd door de nieuwste woontrends omtrent Pasen, Scandinavisch Pasen, zwart/wit en natuurkleuren. Ik moet wel bekennen dat ik de laatste tijd nogal verslaafd ben geraakt aan Instagram, dus aan inspiratie geen gebrek. Deze foto komt van eenigwonen.nl


Al een paar dagen liep ik te broeden op een leuk haakpatroontje voor Pasen. Gister heb ik wat gestoeid met het ontwerp en de volgende paaseieren zijn eruit gekomen...



Het patroon voor deze tapestry paaseieren

Benodigdheden
Haakkatoen in zwart en wit (of een andere combinatie)
Haaknaald nr 3
Kussenvulling 
Schaar
Naald

Start patroon
Maak een magische ring
Toer 1, haak  6 vasten in de ring en sluit de ring met een halve vaste, trek de ring aan.
Toer 2, haak 2 vasten in elke vaste (12v)
Toer 3, haak 1 vaste in elke vaste (12v)
Toer 4, haak 2 vasten in elke tweede vasten (18v)
Toer 5, haak 1 vaste in elke vasten (18v)
Toer 6, haak 2 vasten in elke derde vaste (24v)
Toer 7  t/m 10 , haak 1 vaste in elke vaste (24v)
Toer 11, haak elke derde en vierde vaste samen (18v)
Toer 12, haak 1 vaste in elke vaste (18v)
Toer 13, haak elke tweede en derde vaste samen (12v)
Toer 14, haak 1 vaste in elke vaste (12v)
Vul het paasei op.
Toer 15, haak elke eerste en tweede vaste samen (6v)
Knip en hecht af door de draad door de 6 vasten te rijgen.
Maak met zwart een lusje aan het paasei.

Paasei met het kruis, het hartje en de driehoekjes
Haak het kruis en het hartje in toer 4 t/m 8 volgens onderstaand diagram.
Haak de driehoekjes in toer 7 t/m 10 volgens onderstaand diagram.


Paasei zwart wit gestreept 1
Haak de toeren om en om zwart/wit.

Paasei zwart wit gestreept 2
Haak toer 1 t/m 4 zwart, toer 5 en 6 wit, toer 7 en 8 zwart, toer 9 t/m 12 wit, toer 13 t/m 15 zwart.

Paasei zwart aan de bovenkant
Haak toer 1 /tm 5 zwart en de overige toeren wit.

Veel haakplezier!




2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke paaseieren! Heel tof zo in zwart - wit!!!
    Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award. Zin om mee te doen? Neem dan een kijkje op mijn blog!
    Liefs, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sarah, wat leuk dat je mij genomineerd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen