zaterdag 18 oktober 2014

Preparing for autumn

Het is weer herfst en dat betekent dat ik verkouden ben.
Om de verkoudheid iets te verzachten heb ik dit zakdoekjes hoesje bedacht, hopelijk word ik dan toch nog wat opgevrolijkt als ik een zakdoekje nodig heb ;) Wil je ook een zakdoekjes hoesje haken? Hier volgt het patroon...




Benodigdheden
- Haaknaald 2,5 mm
- Restjes haakkatoen, 4 verschillende kleuren.
  Ik heb gekozen voor deze mooie herfstkleurtjes:
  Catania strawberry 258
  Catania tangerine 281
  Catania marigold 383
  Catania dark coral 252
- Naald en schaar

Afkortingen
l = losse (0)
hv = halve vaste (.)
v = vaste (X)
hs = half stokje (l)

Extra informatie
- Haak het zakdoekjes hoesje rondom.
- Het gehele zakdoekjes hoesje wordt gehaakt in de achterste lussen van de vorige vasten, volgens de tapestry manier te zien in mijn tutorial.
- Alle kleuren lopen het gehele zakdoekjes hoesje mee, het wisselen van kleur gebeurd tijdens het afmaken van de vorige vaste.

Het patroon
Haak 14 l.
Toer 1: Met strawberry, haak 1 l, haak aan beide l zijden 1 v met in de 2 hoeken een extra v (30v). Eindig de toer met een hv in de begin l.
Toer 2: Met strawberry, haak 1 l, haak in elke l van de vorige toer 1 v, meerder in de hoeken met 3 v (36v). Eindig de toer met een hv in de begin losse.





Toer 3: Met strawberry, haak in elke st 1 v, wissel van kleur naar tangerine (36v).
! Tip: check of het hoesje past, te strak? gebruik dan een grotere haaknaald.
Toer 4 t/m 21: Haak in elke st 1 v, volg het onderstaande patroon voor de kleurenwissels (36v), eindig met 1 hv in de eerste v van de vorige toer. 
Knip en hecht de draden af.


De sierrand
Hecht aan met strawberry in een willekeurige steek. Haak in de volgende steek, 1 hv, sla 1 steek over, haak 3 hs in dezelfde steek, sla 1 steek over, haak 1 hv enz. Eindig met een hv, knip en hecht af.                
                                                    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten